Bursa

2023’ün ilk çeyreğinde yerli otomobil satışa çıkacak

TOGG Ceo’su Gürcan Karakaş, ilk elektrikli C segment SUV aracın 2022 sonunda üretim bandından indirileceğini ifade ederek, “2023’ün ilk çeyreğinde akıllı cihazlarımızın tanıtımına ve satışına başlarız” dedi.
Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) Gemlik Tesisi’nde, 27 Aralık 2019 tarihinde ‘Yeniliğe Yolculuk’ sloganıyla başlayan Türkiye’nin yerli otomobili sürecinin ikinci senesi münasebetiyle basın toplantısı yapıldı. TOGG Ceo’su Mehmet Gürcan Karakaş’ın yaptığı sunumda tesisten bataryaya kadar birçok konuda bilgi verildi. İlk elektrikli C segment SUV aracın, 2022 sonunda üretim bandından indirileceğini belirten Karakaş, “2023’ün ilk çeyreğinde akıllı cihazlarımızın tanıtımına ve satışına başlarız” dedi.

TOGG ile küresel boyutta bir rekabete hazırlanıldığını vurgulayan Karakaş, “Biz yarının teknolojisinden başlayarak aracımızı geliştirdik. Hibrit teknolojilerde eğer ülkemizde yoksa biz bunların hepsiyle ilgili teker teker, dünyanın en iyileri kimse onlarla beraber, teknolojiyi hem anlayacak şekilde hem de bizim isteklerimiz doğrultusunda geliştiriyoruz. İsteklerimizi biz belirliyoruz. Biz aracımızın üretiminden itibaren modülünü kendimiz yapıyoruz. Modülle beraber paket oluşturmasını, ihtiyaç duyulan yazılımları artı araca entegrasyonu bizim tarafımızdan yapılıyor. Sadece paket üretiyor olmak açıkçası 500-600 kilogram ağırlığındaki bir ürünün sadece lojistik olarak bir yerlerden nakliyesini engellemek üzere yapılmış bir olaydır. Ama teknolojinin olduğu hücresine kadar girebiliyorsak, yazılımlarını biz yapabiliyorsak o zaman bu işin teknolojisi de bizdedir demektir. Biz hala yeni nesil teknolojide ısrar ediyoruz. Küresel boyutta rekabete hazırlandığımızın altını çiziyoruz. Bunu ortaya çıkartırken de fikri mülkiyeti ve markası bize ait bir şirketten bahsediyoruz” diye konuştu.

“Gemlik’teki tesis Avrupa’nın en temizi”

TOGG’un Gemlik’teki üretim tesisi hakkında da konuşan Karakaş, “Biz burada sadece bir üretim merkezi kurmuyoruz. Aynı çatı altında stil tasarımından, Ar-Ge’sinden, prototiplerinden, stratejik yönetim merkezinden ve denetim parkımızdan başlayarak bütünsel bir yaklaşımımız var. Bunun altını çizmek istiyoruz. Bunu yaparken de buranın ne kadar temiz, güzel bir bölge olduğunu biliyoruz. Öyle de kalmasını istiyoruz. Bunu büyük bir gururla söylüyorum, Avrupa’nın en temiz tesisini, Gemlik’te inşa ediyoruz. Uçucu organik bileşenler Avrupa’nın 7’de 1’i, Çin’i çok fazla şeffaf olmadığı için bilmiyoruz ama başka bir yerde daha temizi yok. Zaten sıfır emisyonlu bir araç üretiyoruz. Tedarikçilerimiz ve iş ortaklarımızla düşük karbon emisyonunu önemsiyoruz” dedi.
Marmara Bölgesi’nin deprem bölgesi olduğuna dikkat çeken Karakaş, tesisin zeminini güçlendirmek için 6 ay çalıştıklarını dile getirerek, “Uzun bir süre yüzeyde bir şey görülmedi. ‘TOGG çalışıyor mu?’ soruları gelmişti. Çalışıyorduk ama yerin altında çalışıyorduk. Ülkemiz deprem bölgesi. Özellikle Marmara Bölgesi’nde önemli fay hatları var. Zeminin güçlendirilmesi için biz 6 ay kadar, yeri delerek, 1 buçuk metre çapında 15-20 metre derinliğinde zemin güçlendirme kolonu yerleştirdik. Ağaç kökü gibi salkım saçak yerin altına iniyoruz. 44 bin adet yerleştirdik. Bu metal kazıl çakma yöntemi değil, yeni bir teknoloji. Bunun için kullandığımız çimento, bin 500 metrekare taban alanında 50 katlı gökdelenlerden 67 tane düşünebilirsiniz. Şu an zemini güçlendirmek için kullanıldı. Biz kendi kayamızı o anlamda kendimiz yaptık” ifadelerini kullandı.

Related posts

Maske takmayanlara ceza yağdı

Bursa Yaşam

Uluslararası lise ilk mezunlarını verdi

Bursa Yaşam

Nilüfer Çevikel’e bir ödül daha

Utku ŞAMLI