reklam
reklam

BURSA YAŞAM | Bursa Haberleri, Bursa, Bugün ve Son Dakika

reklam

SETENAY ALPSOY’UN ESERLERİ ÜZERİNE

reklam
SETENAY ALPSOY’UN ESERLERİ ÜZERİNE
26 Nisan 2020 - 17:00

BİR GENÇ SANATÇININ PARLAK GELİŞME ÇİZGİSİ

İsimsiz, Tuval üzerine yağlıboya, 65 x 100 cm, 2018



Her insan içinde yaşadığı doğal ve sosyal çevrenin bir ürünüdür. İnsanlardan bazıları bu çevrenin koşullarına ve biçimlenmesine kendini kaptırmadan, uzaktan hatta bazen umursamaz biçimde bakar. Ancak diğer bazıları ise sözü edilen bu çevrenin belirlediği fiziksel, kültürel ve sosyopolitik koşullarla daha yakından ilgilenir; onlara yönelik duyarlılık geliştirir. Adına sanatçı denen özel ve değişik kişi ise kendisini sarmallayan bu dünyaya yoğun bir ilgi ve duyarlılık penceresinden bakar. Hatta pencereden sıçrar dünyanın içinde dolaşır. Eliyle, gözüyle ve ruhuyla bu dünyanın şeylerine ve nenlerine dokunur.

İsimsiz, Tuval üzerine yağlıboya, 152 x 160 cm, 2016



 Bu duyarlı sanatçı grubunun en genç kuşağından gelen, yaptıklarını ve kişiliğini epeyce bir zamandır takdirle izlediğim Setenay Alpsoy yeni sezonun başında çok ilginç yapıtlarla yeniden karşımıza dikiliyor. Evin Sanat Galerisi’nin genç yeteneklere geleneksel olarak gösterdiği ilginin ve verdiği değerin bir sonucu olarak Setenay, bu galeride daha önce de çeşitli güzel sergiler açmıştı. Bu kez,fiziksel ve sosyal çevrenin süratle bozulduğu bir İstanbul’dan çığlık dolu izlenimleri bize iletiyor.

İsimsiz, Tuval üzerine yağlıboya, 160 x 160 cm, 2015, Tüyap Tüm Fuarcılık Yapım A.Ş. Koleksiyonu



Setenay’ın görsel ifadeleri tuvallere taşımadaki teknik becerisi çok genç yaşına rağmen gittikçe gelişiyor ama, bunun yanı sıra, bozulan ve çözüşen bir kentsel dokunun duyarlı insanlarda ve özellikle sanatçılarda yarattığı sıkıntı ve mutsuzluğun yoğun bir ifadesini resimlerine yansıtıyor. Bu kentsel çevre bozukluğu sadece çok güzel bir kentin fiziksel değer kaybetmesi anlamına gelmiyor. Bu, aynı zamanda, sadece bizim yakın çevremiz değil uluslararası ölçekte her türlü ortamda kendini gösteren ve ‘’uygarlık değerlerinin’’ gevşemesi, çözüşmesi anlamına gelen çok talihsiz ve sakıncalı bir olgunun özeti gibidir. Setenay’ın resmettiği hüzün verici ve bozuk bina kitleleri, onların oluşturduğu mutsuzluk kaynağı yeni semtler ve mahalleler, sanatçının dikkatini özellikle yönelttiği bazı bina cephelerinden kendini yoğunlukla açığa vuruyor. Setenay’ın geçmiş yıllarda beceriyle ve zevkle gerçekleştirdiği pencere pervazlarının etrafına sarılmış yumuşak ve sevimli nebat dokusu resimlerinden bazı örnekler de sergide yer alıyor. Bunlar, dönüşüm /değişim / yeni Türkiye tazelenmesi karışık ve belirsiz kavramlarının görsel dünyada yarattığı huzursuzluğa karşı hala bazı küçük mutlu detayların mevcut olabileceğinin savunuculuğunu yapıyor.

İsimsiz, Tuval üzerine yağlıboya, 124 x 120 cm, 2016



Setenay Alpsoy, yaşla ve yaşam tecrübesiyle olgunlaşma etkisinin önemli faktör olarak kabul edildiği resim sanatında, hızla mesafe alarak olgunlaşıyor. Yaşam tecrübesinin ve kültürel birikimin hakkını zaman içinde daha fazla vereceğini gösteren bir gelişme çizgisi sergiliyor. Son sergi, bu gelişme çizgisinin halen ulaşmış bulunduğu güzel noktayı gözlerimizin önüne getiriyor. (…) *


 
* Bu yazı Setenay Alpsoy’un Kusurlu Güzellik isimli kişisel sergisinin katalog metninden alınmıştır.

İsimsiz, Tuval üzerine yağlıboya, 18 x 24 cm, 2020
İsimsiz, Tuval üzerine yağlıboya ve ahşap yerleştirme, 143 x 123 cm, 2019
İsimsiz, Tuval üzerine yağlıboya, 115 x 100 cm, 2016
İETT Blokları I, Tuval üzerine yağlıboya, 145 x 200 cm, 2016, One Thousand Museum Koleksiyonu
İsimsiz, Tuval üzerine yağlıboya, 178 x 180 cm, 2016, Ömer Özyürek Koleksiyonu 
İsimsiz, Tuval üzerine yağlıboya, 15 x 15 cm, 2020
İsimsiz, Kağıtüzerine cyanotype, 58 x 32 cm, 2018, Aysel Öztürk Koleksiyonu
İsimsiz, Tuval üzerine yağlıboya, 25 x 35 cm, 2020
İsimsiz, Tuval üzerine yağlıboya, 100 x 120 cm, 2019
reklam

© 2020 Bursa Yaşam. Tüm Hakları Saklıdır.